Köp av företagskort
Västtrafiks företagsbiljetter kan endast köpas mot faktura av juridiska personer (AB, enskilda firmor, stiftelser, kommunal förvaltning osv.) för användning i tjänsten eller för privata resor. Köpet sker mot faktura och företagen kan välja flertalet av Västtrafiks produkter för leverans till dem.
Det går även att köpa värdekoder för vissa produkter i Företagsportalen för att lösa in i appen Västtrafik To Go.
Skadat eller förlorat företagskort
Hantering av skadat kort sker på samma sätt som för övriga kort. Registrerade kort kan bytas ut i butik av den som står registrerad på kortet eller av kontaktpersonen på företaget. Kortet kan även spärras av anställd på Mitt konto eller i Företagsportalen av kontaktpersonen. Ett nytt kort skickas då till företaget eller den anställdes adress, beroende på företagets kortinställning. Oregistrerade kort kan bytas ut i butik.
Återköp av företagskort
En aktiverad periodbiljett som är registrerad på ett företag, återköps eller inlöses inte. För produkter som ännu inte har aktiverats kan fakturakund få kreditering om de skickas in tillsammans med ifylld blankett inom 30 dagar efter produktens sista angivna aktiveringsdag.
För periodbiljett med giltighet överstigande 90 dagar måste företaget kontakta Västtrafiks företagskundservice. Där finns även blanketten som ska fyllas i inom 30 dagar.